donderdag 5 april 2012

Various Artists - From the Vaults (2011) ****(*)

Het was al even geleden dat ik nog eens een volledig goed album kon beluisteren en dus ging ik graven in het verleden waar ik dit album vond. Ik had niet verwacht dat deze compilatie, een labelsampler van Mill Pavement Records, genaamd From The Vaults me zo goed zou bevallen. Maar man, wat een sfeer waarin je wordt ondergedompeld. Bizarre indieraps worden afgewisseld met bezwerende chillbeats en vormen een naadloos geheel. Jammer genoeg wordt de sfeer een enkele keer gebroken door een Franse en Duitse rapper, waar ik geen fan van ben, ondanks dat hun raps zeker niet slecht zijn. Het album telt maar liefst 25 nummers, waarvan ik er maar enkele minder kon smaken. Maar meestal was het genieten met volle teugen van rappers als JamesPHoney, AndrRomak, Brzowski, Virtue, Mc Homeless en zoveel anderen. De echte kracht van dit album ligt in de soundscapes die soms dienen ter ondersteuning van een rapnummer, maar evenveel op zichzelf staande songs zijn die de sfeer van dit album opbouwen en in stand houden. Acts al Little Eskimo Jesus, Mike Clouds, One Distant Moment brengen prachtige melodieën met trage opbouw die je betoverd achterlaten. Dit i in ieder geval een toprelease die ik vorig jaar over het hoofd heb gezien. Shame on me! En ik wil jullie deze release ook niet onthouden. Klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten